Toerkanoën

Bij kanovereniging Trekvogels zijn rond de 40 toervaarders actief. Zij varen alleen of in een groep op de wateren rond Haarlem en gaan regelmatig met elkaar naar een ander watergebied in Nederland. De vereniging heeft voor leden, die niet over een eigen kano beschikken, een ruim assortiment kano’s beschikbaar, voor zowel beginners als gevorderden.

Dinsdagavond

De dinsdagavond is traditioneel de avond van de toervaarders. Rond 19.30 uur verzamelen zij op de club voor hun wekelijkse kanotocht. 20.00 vertrek. Na het varen is het altijd gezellig verpozen aan de bar.
In principe varen we het hele jaar door, zolang het weer het toelaat. Naar mate de zomer naderbij komt haken er meer mensen aan en tegen de winter haken er wat vaarders af voor een winterstop. Maar ook in de koude maanden blijft het een gezellig samenzijn op dinsdagavond, waarbij sommigen een hardlooptraining houden in de altijd mooie Hekslootpolder.

Toertochten

Regelmatig worden er toertochten georganiseerd, waarbij een groepje met de botenwagen op pad gaat naar andere watergebieden. Dit kunnen dagtochten zijn, of een tocht van 2 of meer dagen, waarbij onderweg gekampeerd wordt. Voor een wat langere tocht is het wel belangrijk dat de deelnemers voldoende ervaring hebben en dat ze een complete kampeeruitrusting in hun kano kunnen herbergen.